sobota, 31 marca 2012

GeForce GTX 680 vs Radeon HD7970 - porównanie i wyniki wydajności






Nowości, technologie i usprawnienia

Radeon HD7970
Nowa seria kart graficznych od AMD wprowadziła szereg interesujących technologii oraz usprawnień. Najważniejsze to m.in. :

  •  Nowy silnik GCN (Graphic Core Next ) odpowiadający m.in. za ulepszoną wydajność w tesalacji . Jest to spory krok względem starszej serii z silnikiem VLIW4 (Radeon HD69xx.) oraz VLIW5 (Radeon HD68xx.). Więcej na temat budowy architektury znajdziecie na Benchmark.pl




  • AMD próbuje wejść na rynek akceleracji sprzętowo-programowej, który od dawna jest pod kontrolą NVIDII oraz jej technologii CUDA. AMD App Acceleration, bo o tym mowa to technologia wspomagająca wydajność w aplikacjach obciążających przede wszystkim procesor,  np. podczas pracy w Adobe Photoshop i Premier Elements. 

  • Autorska technologia wyświetlania obrazu na wielu monitorach - AMD Eyefinity - doczekała sie drugiej odsłony. Największym usprawnieniem jest możliwość połączenia z technologią 3D - HD3D - i wyświetlania stereoskopowego obrazu na kilku monitorach.




  • Funkcja Zero Core pozwala ograniczyć zużycie prądu przez kartę podczas spoczynku nawet do 3 W ! Jest to idealna funkcja dla osób, które muszą mieć włączony komputer przez długi czasu, ale go nie używają.


GeForce GTX 680

Konkurent z Santa Clara również nie próżnował. Model GTX 680 ma kilka ciekawych rozwiązań, których brakuje przeciwnikowi, mowa tu m.in. o:



  • Duży postęp nowej architektury względem starej (Fermi). Zmienił się również sam rozmiar chipa oraz ilość jednostek wykonawczych, których ilość jest 3 X większa niż w topowym modelu poprzedniej generacji. Przejście na nowy wymiar produkcyjny oraz zastosowane usprawnienia doprowadziły także do znacznego zmniejszenia zapotrzebowania na energię przez najnowszy model. Dla graczy zapewne bardzo ważne jest zastosowanie drugiej odsłony silnika Polymorph Engine 2.0, który to w dużej mierze jest odpowiedzialny za tak wysoką wydajność modeli GeForce w grach wykorzystujących tesalację.






  • Funkcja GPU Boost  automatycznie "podkręca" rdzeń graficzny karty w sytuacjach kiedy potrzebuje większej wydajności.


  • Wygładzanie krawędzi FXAA i TXAA to kolejny as znajdujący się w rękawie NVIDII. Technologia umożliwia wykorzystanie nowego, dokładniejszego sposobu anty-alisingu (wygładzania krawędzi) kosztem użycia takich samych zasobów karty, które są wykorzystywane np. podczas wygładzania 4x i 8x MSAA. Czyli w skrócie mówiąc, dokładniejsze wygładzanie z taką samą płynnością jak podczas MSAA 4x i 8x.





  • Adaptacyjny Vsync to technologia "zwalczania" przycięć i zrywów w grach związanych z ilością klatek na sekundę. Rozwiązanie to monitoruje ilość FPSów i w odpowiednich chwilach automatycznie włącza i wyłącza Vsync.




  • NVIDIA umożliwiła wyświetlanie obrazu na kilku monitorach z jednej karty. Względem starej generacji jest to spory krok naprzód, dawniej potrzeba było co najmniej 2 kart aby wyświetlić obraz na 3 monitorach. Teraz wystarczy jeden GTX 680 aby wyświetlić obraz na 4 monitorach.


Wyniki w grach 

Zapraszam do zapoznania się z wynikami na blogu Warmbit.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Jeżeli przeczytałeś wpis, zostaw komentarz. W ten sposób pokazujesz mi, że mam po co pisać i ktoś to czyta. Bardzo dziękuje.